مرکز فرهنگی هنری لنگرود

 

مرکز فرهنگی هنری لنگرود از سال 1358 فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی خود را آغاز نموده است.



 

 

خدمات مرکز :

 

کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 5 سال کامل تا 17 سال

امانت و برگشت کتاب به گروه های سنی 7 تا 17 سال.

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

برگزاری کارگاه های تخصصی نجوم، نقاشی و طراحی

بازدید از آسمان نما

اجرای نمایش های عروسکی وتئاتر و نمایش فیلم در طی بازدیدها

 

بخش های مرکز :

 

دارای سالن مشترک کتابخانه کودک ونوجوان، سالن آمفی تئاتر، آسمان نما ، 2 کلاس هنری سفالگری و انیمیشن، مرکز پستی.

 

امکانات ویژه مرکز :

 

سالن مطالعه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر / اتاق آسمان نما / 2 کارگاه هنری

 

امکانات کارگاهی :

 

کارگاه سفال / کارگاه  انیمیشن

 

خدمات فراگیر :

 

نداریم.

 

روز و ساعات فعالیت :

 

مرکز در دو شیفت از 8 صبح الی 17 عصر / پنج شنبه ها 8 صبح الی 14 عصر- روزهای زوج: پسر(صبح) و دختر (عصر)- روزهای فرد: دختر (صبح) و پسر (عصر)

 

پرسنل :

 

2 نفرمربی فرهنگی- ۱ نفر مسئول مرکز - 3 نفر نیروی هنری –1 نفر نیروی ادبی-1 نفر نیروی خدمات.

 

شرایط عضویت :

 

 داشتن حداقل 7 سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه ۱۲۰۰۰ تومان برای عضویت در مرکز حقیقی


 

 

نشانی :

 

گیلان، لنگرود، جاده چمخاله، روبروی مخابرات، داخل بوستان آزادی (باغ ملی)، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لنگرود

 

تلفن :

 

تلفن :  01342526020

 

مسئول مرکز :

 

نیکی قبادی لنگرودی


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

 

  • 1401/04/19 - 07:38
  • تعداد بازدید: 223
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
پیش‌نیاز سُرایش شعر از نگاه یک شاعر:

قلمرو فرمانروایی اشعار تعریف‌شود

«طاهره شهابی» شاعر و منتقد ادبی: تعیین قلمرو حکمرانی اشعار، نقطه آغاز سُرایش است و آگاهی از سیر تکامل تاریخی شعر، این فرمانروایی را مستحکم می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، طاهره شهابی که در گردهم‌آیی مجازی اعضای انجمن  شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های گیلان و اردبیل سخن‌می‌گفت، با تاکید بر این مهم که مخاطب‌شناسی و شیوه‌های ارایه خلاقانه، لازمه سرودن است، افزود: برای تحکیم حکمرانی در عرصه شاعری و انتقال پیام نیز نیازمند دقت‌نظر، به‌گزینی و بهره‌گیری از واژه‌های پرتُوان هستیم.

این شاعر و منتقد ادبی در همین ارتباط اضافه‌کرد: فراهم‌سازی پیش‌نیازها و ورود به حیطه تاثیرگذاری، مقدمات بهره‌گیری مناسب از وزن، قافیه، ردیف و دیگر ملزومات سرودن یک شعر فاخر را فراهم‌می‌کند.

خالق مجموعه اشعار«شبیه صبح خرداد» و «یادداشتی برای ماه» در ادامه صحبت‌های خود که با خوانش آثار از سوی اعضای انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های گیلان و اردبیل و نقد اشعارهمراه‌بود، از اهمیت مطالعه آثار شاعران و نویسندگان نام‌آشنای دیروز و امروز و هم‌چنین، استفاده از زبان امروزی در سرودن شعر صحبت‌کرد و توجه به این مهم را در خلق آثار مهم و اثربخش‌خواند.

وی طی این نشست  که در سالروز درگذشت «مهدی آذریزدی» و «روز ملی ادبیات کودک و نوجوان» صورت‌گرفت، ضرورت نگاه قوی و بنیادی به ادبیات کودک و نوجوان را یادآورشد و با اشاره به نقش آذریزدی در بازنویسی آثار متقدمان گفت: لازم است در حوزه شعر نیز با مطالعه هدف‌مند و خلاقیت‌ورزی، واژگان کهن با نگاه و زبان نسل امروز به مخاطب ارایه‌شود.

حس‌آمیزی و گنجانیدن ضرب‌المثل‌ها در ابیات شعر، ساختار استوار و پایان‌بندی مناسب نیز از دیگر مقدمات خلق شعر فاخر است که در صحبت‌های طاهره شهابی به آن اشاره شد

او پایان سخنان خود را به تبیین نقش کارشناسان و مربیان مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ارتقای آگاهی و بینش مخاطبان اختصاص‌داد و از اعضای نوقلم کانون برای مطالعه و ممارست در امر یادگیری و بهره گیری از دانش مربیان پرتلاش این نهاد فرهنگی دعوت‌کرد.

نمایش کلیپ با هدف تشریح دیدگاه‌های مهدی آذریزدی در ارتباط با اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی و معرفی میهمان برنامه، از دیگر برنامه‌های این نشست بود که روز شنبه  ۱۸ تیر  ۱۴۰۱ برگزارشد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت